Blogi

Margo Loor: Mida ootab oma juhilt uue aja talent?

16. september 2019 Marja Leisk, Kommentaarid: 0
Ühele mu argumenteeritud juhtimise koolitusele Äripäeva Akadeemias tuli kord automüügi ettevõtte juht, 50-ndates härrasmees. Kui küsisin osalejatelt, et millise vajaduse või ootusega nad koolitusele on tulnud, vastas ta umbes nii: “Ma ei saa oma nooremate töötajatega enam hästi hakkama. Käsku nad ei kuula. Tahavad, et ma selgitaks või argumenteeriks oma otsuseid. Ma ei oska seda teha, ma pole kunagi argumentide kohta midagi õppinud. Sellepärast tulingi.”
Loe lisaks »

Vladislav Lušin: Arutelu edasiviivad küsimused

15. september 2019 Marja Leisk, Kommentaarid: 0

Чтобы дискуссия продвигалась вперед, важно задавать правильные вопросы – так свой вклад в интересную и результативную дискуссию может внести не только ее модератор, но и каждый участник. Наш тренер Владислав Лушин разбирает 5 типов вопросов, продвигающих дискуссию вперед, в блоге Фестиваля мнений.

*
Eestikeelne kokkuvõte: Et arutelu liiguks edasi, on oluline küsida õigeid küsimusi – nii saab huvitavasse ja tulemuslikku arutelusse panustada mitte ainult selle moderaator, vaid ka iga osaleja. Meie koolitaja Vladislav Lušin analüüsib 5 erinevat arutelu edasiviiva küsimuse tunnust. 
Loe lisaks »

Kristin Parts: Küsida või mitte? Ikka #küsi

27. august 2019 Marja Leisk, Kommentaarid: 0
Hea arutelu aluseks on koostöö, kus oma roll on osalejal, arutelujuhil kui ka kuulajal. Hea arutelu tunnuseks on kaasatud publik – nii passiivses kui aktiivses vormis. Seda mitte ainult sellepärast, et igaüks end hästi tunneks, vaid selleks, et arutelu publiku tähelepanekute ning ideede kaudu võimalikult palju areneda saaks. Küsimuste küsimine on hea viis, kuidas kuulaja saab arutelul kaasas olla, kirjutab SpeakSmarti arutelujuht Kristin Parts.  
Loe lisaks »