• Avaleht
  • Teemad
  • Teenused
  • E-teenused
  • Koolituskalender
  • Meeskond
  • Kliendid
  • Blogi
  • Küsi lahendust

Ratsionaalne ja kriitiline mõtlemine

Teemad

  • Mõtlemine
    • Ratsionaalne ja kriitiline mõtlemine
  • Suhtlemine
  • Esinemine
  • Müük
  • Läbirääkimised
  • Arutelud ja koosolekud
  • Juhtimine
  • Meeskonnatöö
    /
  • Teemad
  • /
  • Mõtlemine
  • /
  • Ratsionaalne ja kriitiline mõtlemine
Kriitiline mõtlemine on aastaks 2020 tõusnud kõige vajalikumate tööalaste oskuste nimekirjas 2. kohale. Kriitilise mõtlemise oskust on vaja kasutada näiteks sellistes tööalates olukordades:
  • suhtlusolukorraks ettevalmistumine, mille käigus on vaja koguda infot, seda analüüsida ja hinnata ning eristada sealt oluline ebaolulisest;
  • võrrelda enda seisukohta ja kogutud materjali lähtuvalt kriteeriumist ning sünteesida info tugevaks argumendiks, vältides mõtlemisvigu;
  • teise suhtluse osapoole (kaastöötaja, partner, klient) seisukohtade struktuurne kuulamine, analüüsimine ja nendele vastamine;
  • kaalutletud otsuse tegemine, kus arvestatakse erinevate argumentidega;
  • mõtlemisvigade tuvastamine ja nende vältimine organisatsioonis või meeskonnas.

Ratsionaalset ja kriitilist mõtlemist saab kergemini kujundada meeskondades, kus on võimalik kõigil ühiselt uusi oskusi hiljem tööalaselt rakendada. Seetõttu ootame osalema ühe meeskonna liikmed korraga, sest kui tööalase suhtluse olukorras kõik oskavad kasutada kriitilise mõtlemise elementi, argumenti, samamoodi, siis võimaldab see inimestel ühtsemalt toimida ja ratsionaalsemalt mõelda ja suhelda.

Koolituse järgselt on juhtidel suur roll selles, et nemad peavad näitama eeskuju ratsionaalse ja kriitilise mõtlemise kasutamisel ning julgustama ka kolleege seda tegema.

KÜSI LAHENDUST OMA MEESKONNALE!

Tagasiside: 
  • Kasutan paremaks argumenteerimiseks suhtluses ülemusega, samuti otsuste langetamisel.
  • (Kasutan) Otsuste edastamisel ja tagasiside andmisel.
  • Püüan alati läbi mõelda käigud ette ja argumenteeritult põhjendada enda tegevust.
Õppe pikaajaline mõju:
  • Üritan kogu aeg argumenteerida, sest sisutühi jutt ei vii eriti edasi. Näiteid on raske tuua suhtlen osade alluvatega, kellele meeldib tõestada koguaeg vastupidist ja selleks on need teadmised rakendust leidnud. Olen läbinud selle koolituse ka teistkordselt, et kinnitada teadmisi
  • Igapäevaselt kasutan oma kolleegidega. Nimelt on mul käsil väikesed muutused meeskonnas ning pean tõdema, et igapäevaselt peab ikka meelde tuletama, miks ja kellele see vajalik on.
SpeakSmart OÜ | Koolitusruum ja kontor: Telliskivi 60/A3, 10412 Tallinn, Eesti | +372 58 60 4766 | info@speaksmart.ee

  • EST
  • ENG
  • RUS
  • Avaleht
  • Teemad
    • Mõtlemine
      • Ratsionaalne ja kriitiline mõtlemine
    • Suhtlemine
      • Argumenteeritud tööalane suhtlemine
      • Argumenteerimine edasijõudnutele
      • Argument kirjalikus tekstis
      • Kuulamine ja küsimine
      • Väitlemine
    • Esinemine
      • Esinemis- ja esitlusoskused
      • Esinemine meedias + intervjuude praktikum
      • Individuaalne valmistumine
      • Esinemishirm ja -ärevus
    • Müük
      • Argumenteeritud müük
      • Müügiargumentide kaardistus
    • Läbirääkimised
      • Argumenteeritud läbirääkimised
      • Läbirääkimiste vahendaja
    • Arutelud ja koosolekud
      • Arutelude disain ja juhtimine
      • Organisatsiooni koosolekute kultuuri arendamine
      • Moderaator Sinu arutelul
    • Juhtimine
      • Argumenteerimine juhtimises
      • Sotsiaalse ettevõtte juhtimine
    • Meeskonnatöö
      • Väitluslik meeskonnatöö
      • Meeskonna väitluspäev
      • Töötuba: Demagoogiale reageerimine
  • Teenused
    • Tellimuskoolitus meeskondadele
      • Kuidas me õpetame?
    • Treening - SpeakSmartClub
    • Konsultatsioon
    • Argumentide kaardistus
    • Arutelu moderaator
    • Tehniline moderaator
    • Läbirääkimiste vahendaja
    • Peale teenust
      • Raamatud
      • Mängud
    • Koolitusruum "Sõna"
  • E-teenused
    • E-õppimise konsultant
      • Küsi lahendust
    • E-koolitused
      • Zoom alustavale kasutajale
      • Zoom edasijõudnud kasutajale
    • Videokoolitused
      • UUS! Zoomi kasutamine alustavale ja edasijoudnud kasutajale
      • Videojuhis: Kuidas Zoomi turvaliselt kasutada?
      • Argumenteeritud mõtlemine ja suhtlemine
      • Argumenteeritud läbirääkimised
      • Argumentide kasutamine müügis
      • Aruteludisain
      • Argumentation Skills
      • Principled and Rational Negotiations
      • How to Sell with Great Arguments
    • E-arutelu moderaator
    • E-konsultatsioon
    • Tehniline moderaator
    • Milles saame Sind aidata?
  • Koolituskalender
  • Meeskond
    • Meist
    • Toetame
    • Koolitusruum "Sõna"
    • Kontakt
    • Koolitusruumi ja kontori asukoht
    • Parkimine
  • Kliendid
  • Blogi
    • Liitu uudiskirjaga
  • Küsi lahendust
    • Kinkekaart
  • EST
  • ENG
  • RUS