• Avaleht
  • Teemad
  • Teenused
  • E-teenused
  • Koolituskalender
  • Meeskond
  • Kliendid
  • Blogi
  • Küsi lahendust

ARGUMENT KIRJALIKUS TEKSTIS

Teemad

  • Mõtlemine
  • Suhtlemine
    • Argumenteeritud tööalane suhtlemine
    • Argumenteerimine edasijõudnutele
    • Argument kirjalikus tekstis
    • Kuulamine ja küsimine
    • Väitlemine
  • Esinemine
  • Müük
  • Läbirääkimised
  • Arutelud ja koosolekud
  • Juhtimine
  • Meeskonnatöö
    /
  • Teemad
  • /
  • Suhtlemine
  • /
  • Argument kirjalikus tekstis
Kirjalik tekst on armutu - kui seal ei struktuur paigas, mõtted sisukad ja järeldused selged, siis kaotab lugeja ruttu huvi. Nii võivad head mõtted jääda realiseerimata, olgu see siis audiitori järeldus, juristi vaie või kliendisuhtluse e-kiri. Kirjalik eneseväljendus ei ole ainult grammatika. Meie eesmärk on toetada osalejate selge kirjaliku sõnumi loomise ja kaitsmise oskuseid, nii et tekst oleks hästi struktureeritud, seisukohad argumenteeritud ning tekst veenev.

Õppe eesmärk on toetada osalejate selge ja struktureeritud kirjaliku sõnumi loomise ja kaitsmise oskuseid. Kirjalikuks tekstiks võib olla pikem strateegiadokument, koosoleku kokkuvõte või isegi tavaline e-kiri kliendile või kolleegile. Kõiki neid annab kirjutada nii, et lugejal on seda lihtne jälgida, see on sisukas ning meeldejääv.

Koolituspäeva teemadeks on:

  • argumendioskused (võimalik läbida ka eelnevalt videokoolitusena),
  • seejärel kirjaliku argumentatsiooni erisused suulise argumenteerimise suhtes, 
  • oma sisu argumentatsiooni planeerimine, 
  • olemasoleva teksti struktuuriloome, 
  • kirjaliku argumentatsiooni analüüs, 
  • töö oma tekstiga dokumendiga ja 
  • standardargumentide ja töödokumentide baasstruktuuride kokkuleppimine.

Koolituspäeva jooksul saavad osalejate tegeleda oma reaalsete dokumentide arendamisega. See aitab panna argumendi reaalsest oma töödokumendi sisse ja annab igale osalejale juba vähemalt ühe konkreetse väljundi. 

Praktilise töö tulemusena koolitusel osalejad: 

  • oskavad eesmärgistada, planeerida ja koostada (kirjalikku) argumentatsiooni;
  • oskavad märgata puudujääke argumentatsioonis ja neile tähelepanu juhtida;
  • oskavad lugeda kirjalikku argumentatsiooni;
  • oskavad teha argumenteeritud kokkuvõtteid ja üldistusi lugejale arusaadavas vormis;
  • on omandanud põhilised argumentatsiooni kiirendavad võtted – kirja baasstruktuur, standardargumendid. 

KÜSI LAHENDUST OMA MEESKONNALE!


Tagasiside:
  • Sain häid juhiseid oma tekstide struktureerimiseks ja optimaalsemaks muutmiseks.
  • (Vastas) Absoluutselt kõigis osades. Enim meeldis argumentatsiooni lahtimõtestamine.
  • Ees on uue auditi aruande vormi loomine, seal tuleb kindlasti kasuks
  • Võtan arvesse oma töö lihtsamaks ja kiiremaks muutmisel. Mõtlen rohkem sellele, kuidas minu tööd näeb kõrvalt keegi teine.
  • Loodan paremini kasutada loetavate aruannete kirjutamiseks.

Õppe pikaajaline mõju:
  • Kasutan omandatud oskusi nii suulisel kui ka kirjalikul argumenteerimisel. Eelkõige on tegu kohtuvaidlustega, milliseid ei soovi siin analüüsida, sest tegu on pooleliolevate kohtuasjadega. 
  • Jah, kasutan õpitut võrdlemisi tihti. Situatsiooniks oli seisukohtade esitamine erinevatele riigiasutustele seoses Euroopa Liidu uue finantseerimisraamistiku loomisega. Õpitud argumenteerimistehnikad aitasid edasi anda meie organisatsiooni seisukohad täpselt formuleeritud argumentidena.
  • Kirjutan taotlusi ja püüan olla lühem ja konkreetsem.
SpeakSmart OÜ | Koolitusruum ja kontor: Telliskivi 60/A3, 10412 Tallinn, Eesti | +372 58 60 4766 | info@speaksmart.ee

  • EST
  • ENG
  • RUS
  • Avaleht
  • Teemad
    • Mõtlemine
      • Ratsionaalne ja kriitiline mõtlemine
    • Suhtlemine
      • Argumenteeritud tööalane suhtlemine
      • Argumenteerimine edasijõudnutele
      • Argument kirjalikus tekstis
      • Kuulamine ja küsimine
      • Väitlemine
    • Esinemine
      • Esinemis- ja esitlusoskused
      • Esinemine meedias + intervjuude praktikum
      • Individuaalne valmistumine
      • Esinemishirm ja -ärevus
    • Müük
      • Argumenteeritud müük
      • Müügiargumentide kaardistus
    • Läbirääkimised
      • Argumenteeritud läbirääkimised
      • Läbirääkimiste vahendaja
    • Arutelud ja koosolekud
      • Arutelude disain ja juhtimine
      • Organisatsiooni koosolekute kultuuri arendamine
      • Moderaator Sinu arutelul
    • Juhtimine
      • Argumenteerimine juhtimises
      • Sotsiaalse ettevõtte juhtimine
    • Meeskonnatöö
      • Väitluslik meeskonnatöö
      • Meeskonna väitluspäev
      • Töötuba: Demagoogiale reageerimine
  • Teenused
    • Tellimuskoolitus meeskondadele
      • Kuidas me õpetame?
    • Treening - SpeakSmartClub
    • Konsultatsioon
    • Argumentide kaardistus
    • Arutelu moderaator
    • Tehniline moderaator
    • Läbirääkimiste vahendaja
    • Peale teenust
      • Raamatud
      • Mängud
    • Koolitusruum "Sõna"
  • E-teenused
    • E-õppimise konsultant
      • Küsi lahendust
    • E-koolitused
      • Zoom alustavale kasutajale
      • Zoom edasijõudnud kasutajale
    • Videokoolitused
      • UUS! Zoomi kasutamine alustavale ja edasijoudnud kasutajale
      • Videojuhis: Kuidas Zoomi turvaliselt kasutada?
      • Argumenteeritud mõtlemine ja suhtlemine
      • Argumenteeritud läbirääkimised
      • Argumentide kasutamine müügis
      • Aruteludisain
      • Argumentation Skills
      • Principled and Rational Negotiations
      • How to Sell with Great Arguments
    • E-arutelu moderaator
    • E-konsultatsioon
    • Tehniline moderaator
    • Milles saame Sind aidata?
  • Koolituskalender
  • Meeskond
    • Meist
    • Toetame
    • Koolitusruum "Sõna"
    • Kontakt
    • Koolitusruumi ja kontori asukoht
    • Parkimine
  • Kliendid
  • Blogi
    • Liitu uudiskirjaga
  • Küsi lahendust
    • Kinkekaart
  • EST
  • ENG
  • RUS